CLEP - El canto llano en la época de la polifonía


2017

  • Gerardo Arriaga: “Cancionero musical y poético llamado “Tonos castellanos”, Madrid, Sociedad Española de la Guitarra, 2017. ENLACE EDITORIAL
  • David Catalunya: “Thirteenth-Century organistae in Castile”, Orgelpark Research Reports, 2017, 4, 105-140. DESCARGAR PDF
  • David Catalunya: “The Customary of the Royal Convent of Las Huelgas of Burgos: Female Liturgy, Female Scribes”, Medievalia, 2017, 20(1), 91-160. DESCARGAR PDF
  • David Catalunya: “Nuns, Polyphony, and a Liégeois cantor: New Light on the Las Huelgas ‘Solmization Song’”, Journal of the Alamire Foundation, 2017, 9, 89-133. DESCARGAR PDF
  • Carmen Julia Gutiérrez: “On-demand Musicology. About the multiple Musicology Degrees in Spain”, Rodríguez-Quiles, J. A. (ed.) Internationale Perspektiven zur Muisk(lehrer)ausbildung in Europa, Potsdam: Universitätsverlag Potsdam, 2017, 199-218. DESCARGAR PDF
  • Carmen Julia Gutiérrez: “Spanien: Mittelalter”, Die Musik in Geschichte und Gegenwart, (MGG online), 2017.  LEER
  • Santiago Ruiz Torres: “New Evidence Concerning the Origin of the Monophonic Chants in the Codex Calixtinus”, Plainsong & Medieval Music, 2017, 26(2), 79-94. DESCARGAR PDF
  • Santiago Ruiz Torres: “Una edición singular de canto llano en los albores del siglo XIX: el gradual de la misa impreso por José Doblado”, Neuma. Revista de Música y Docencia Musical, 2017, 10(1), 12-35. DESCARGAR PDF


2018

  • Carmelo Caballero Fernández-Rufete: “Varia fortuna de un tono de comediantes: ‘Ama al que ama, Anajarte’, de La fiera, el rayo, la piedra, de Calderón de la Barca”, Anuario Musical, 2018, 73, 105-124 DESCARGAR PDF
  • Carmelo Caballero Fernández-Rufete: “‘¡Ande la rueda! ¡Va de cancioni!’, Apuntes históricos, literarios y musicales sobre el villancico Mundi novi" en Esther Borrego Gutiérrez y Javier Marín López (eds.). El villancico en la encrucijada. Nuevas perspectivas en torno a un género literario-musical (ss. XV-XIX), Kassel, Reichenberger, 2018 pp. 139-175. (en prensa)
  • David Catalunya; Gregorio Bevilacqua y Nuria Torres Lobo: “The Production of Polyphonic Manuscripts in Thirteenth-Century Paris: New Evidence for Standardised Procedures”, Early Music History, 2018, 37, 91-139. DESCARGAR PDF
  • David Catalunya: “The ‘Codification’ of Latin song in early 12th-century Aquitania”, Cantus Planus 2014, 2018, International Musicological Society. (en prensa)
  • David Catalunya: “Insights into the Chronology and Reception of Philippe de Vitry’s Ars Nova Theory”. Early Music, 2018, 46(3), 417-438. DESCARGAR PDF
  • Manuel Del Sol: “El canto llano de las lamentaciones de Jeremías en la Península Ibérica”, Journal of Medieval Iberian Studies, 2018. Routledge - Taylor & Francis. LEER
  • Carmen Julia Gutiérrez: “El Prosario Tropario polifónico de San Esteban de Burgos”, Studi Musicali, 2018, 9(2), 247-332. (en prensa)
  • Raquel rojo carrillo: “Old Hispanic chant manuscripts of Toledo: testimonies of a local or of a wider tradition? A Companion to Medieval Toledo. Reconsidering the Canons” Leiden: Brill, 2018. ENLACE EDITORIAL
  • Santiago ruiz torres: “La recepción del Te matrem (dei) laudamus en la geografía litúrgica y extralitúrgica de la Península Ibérica”, Ecclesia Orans, 2018, 35(1), 97-146. DESCARGAR PDF
  • Santiago ruiz torres y Juan Pablo rubio sadia: “Fragmentos de códices litúrgico-musicales del Archivo Diocesano de Barbastro (Carpeta no 66)”, Nassarre-revista aragonesa de musicología, 2018, 33(33), 277-339. DESCARGAR PDF